Divendres 9 d'abril 2021 - 18.00h
ENTRADA GRATUÏTA - L'Estruch, Sabadell

Present Continuous és una coreografia que explora la telefonia mòbil i el paper de l'audiència com a performer. Es tracta d'un treball basat en la idea de multiplicitat, simultaneïtat i moviment que investiga l'ús dels altaveus de múltiples telèfons per a la creació d'una composició sonora.

Kay Schuttel i Rubén Patiño (Amsterdam, 1985 i Barcelona, 1979) són una parella d'artistes que exploren la presència corporal i la seva relació amb el so i l'espai. Exemples d'obres recents són: No Laughing Matter (Club Trasmediale, 2020) on creen una performance basada en el riure com a gest i com a so repetitiu. D'altra banda, a Ethereal Walk (Unsound Festival 2020) produeixen un tipus de caminada sonora amb instruccions simultànies per a múltiples localitzacions del món.

Kay Schuttel i Rubén Patiño són una parella d'artistes interdisciplinaris en la que el so i la performance vertebren el discurs artístic. Cadascun, especialitzat en parcel·les diferenciades, teixeixen una veu comuna, repleta de contrapunts a manera de fugida barroca. D'una banda, Kay Schuttel explora els gestos quotidians i la seva evolució en l'era de l'automatització i la connectivitat permanent. Unint coreografia i art visual com un mateix ens, teoritza i experimenta sobre la performatividad del quotidià.

El concepte de Kay se solapa i harmonitza amb el treball de Rubén Patiño. Enfocat en la música electrònica i els mitjans audiovisuals, explora el camp de la música sintètica (sound synthesis) i el potencial creatiu audiovisual dels entorns de programació i composició algorítmica. Tot això combinant so, llums, text, imatge o materials trobats. L'escenari que componen entre tots dos artistes no està exempt de paradoxes o contraposicions: el gest més primitiu i quotidià s'entremescla de manera harmònica amb la música electrònica pròpia de la cultura club resultant en un acte performatiu.

Present Continuous conjumina els mons de tots dos artistes, on el llenguatge tant corporal com musical, explora la telefonia mòbil i el rol de l'audiència com un engranatge necessari en el funcionament de la peça. La polifonia extreta dels diferents dispositius mòbils, reflexiona sobre la idea de multiplicitat, simultaneïtat i moviment com els elements necessaris per a la composició d'un discurs sonor i teòric. La recerca parteix de l'individual i el col·lectiu amb voluntat d'enteniment a causa del context de pandèmia global i distanciament social.

Com canvia el moviment del cos quan el tàctil se sobreposa a la mirada? Cap a quina direcció s'expandeix el coneixement, en un context de permanent connectivitat?

María Valcárcel Maceira

Altres

Back to Top